Jeff Bezos läheb riikliku uurija vastu


Rikkalik olla teeb sulle ahvatlevaks sihtmärgiks. Kuid tõesti, rikas võib sind immuunseks muuta.

Erakorralisel blogikirjast, mis avaldati keskmises neljapäeval, süüdistas Amazon tegevjuht Jeff Bezos Riiklik taotleja üritades teda väljapressida, ähvardades avaldada 10 intiimset fotot, kui Bezos ei peatanud uurimist selle kohta, kuidas tabloid oma isiklikke sõnumeid ja pilte sai.

Postis reprodutseeris Bezos e-kirju, mis näitasid, et näitavad David Peckeri – American Media Inc. EnquirerEmaettevõtja – nõudes, et Bezos avaldaks avalikult, et pole põhjust uskuda, et tema tabloidide katvus on „poliitiliselt motiveeritud või poliitiliste jõudude poolt mõjutatud”. Kui ta keeldub, väidab Bezos, EnquirerEsindajad ütlesid, et avaldamine avalikustaks tema intiimsed fotod ja Lauren Sanchez, naine, kellega tal oli romantiline suhe.

Bezos on maailma rikkamaim inimene, kelle osalus Amazonas on ligikaudu 127 miljardit dollarit. Postis pealkirjaga „Pole tänu, härra Pecker,” kirjutas Bezos, et „need kommunikatsioonid tsementeerivad AMI pikka aega teeninud mainet ajakirjanduslike privileegide relvastamise eest, peites olulisi kaitsemeetmeid ning ignoreerides tõelise ajakirjanduse tõekspidamisi ja eesmärki. Loomulikult ei taha ma isiklikke fotosid avaldada, kuid ma ei osale ka nende tuntud väljapressimispraktikas, poliitilistes eelistustes, poliitilistes rünnakutes ja korruptsioonis. Ma eelistan seista, rullida selle sisselogimisega ja vaadata, mis ronib. "

"American Media usub innukalt, et ta tegutses seaduslikult hr Bezosi lugu kirjeldades," ütles ettevõte reedel avaldatud pressiteates. „Hr. Bezose hiljutiste väidete ajal lahendasid kõik asjad koos temaga heas usus. Siiski, arvestades hr Bezosi avaldatud väidete olemust, on juhatus kokku kutsunud ja otsustanud, et ta peaks nõudeid viivitamatult ja põhjalikult uurima. Pärast uurimise lõpetamist võtab juhatus vajalikud meetmed. ” 1

Bezose postitus tähistas miljardäride vaevu dramaatilise laienemisega Enquirer, mis algas eelmisel kuul, kui tabloid avaldas 12-leheküljelise artikli, mis sisaldas tekstisõnumeid Bezose ja Sanchez'i vahel, paljastades, mida Enquirer ütles, et asi oli asi. Artiklis ilmus varsti pärast seda, kui Bezos ja tema abikaasa MacKenzie Bezos teatasid, et nad on lahutatud.

Peaaegu kolm nädalat hiljem teatas The Daily Beast, et Bezose isiklik turvakonsultant Gavin de Becker uuris, kuidas tabloid sõnumeid sai. Hiljem kinnitas De Becker, et ta uurib Michael Sanchezit, Lauren Sanchez'i venda, president Trumpi toetajat ja mõnede Trumpi endiste töötajate liikmeid, sealhulgas Roger Stone'i ja Carteri lehekülge.

Aruandes The Daily Beast'ile ütles de Becker, et tema uurimine on pooleli, kuid „tugevad juhid viitavad poliitilistele motiividele.” Oma blogipostis kirjutas Bezos, et praegu on „mitu sõltumatut uurimist, mis uurivad seda küsimust.“

Bezos omab Washington Post, kelle toimetuskolleegium on Trumpi eesistumist kritiseerinud. President, esimees, kõned ja Twitter on korduvalt kritiseerinud ka Amazonase tegevjuhtkonda. Pärast Enquirer avaldatud Bezosi tekstid, Trump tweeted"Vabandust kuulda
uudised Jeff Bozo kohta, mille võtsid vastu võistleja, kelle aruandlus, ma aru saan, on palju täpsem kui aruandlus oma lobistide ajalehes Amazon Washington Post. "

Riiklik taotleja ja Pecker on juba ammu olnud president Trumpi sõbrad ja aastaid avaldas tabloid tema jaoks soodsa katvuse, kui ta oli New Yorgi kinnisvaramaakler. Detsembris tunnistas AMI, et ta maksab Karen McDougalile, naisele, kes väidab, et tal oli asi presidendiga, 150 000 dollarit varsti enne 2016. aasta valimisi, et „lõhkuda” oma lugu ja „takistada valimist mõjutamast”. kokkulepe 2016. aasta valimisi uurivate prokuröridega.

Oma blogipostis väidab Bezos Riiklik taotleja on “eriti tundlik” seoses tema ühendustega Saudi Araabia valitsusega. Eelmisel aastal valmistas AMI välja 97-leheküljelise ajakirja, mis tähistab riiki ja selle juhte, sealhulgas kroonprints Mohammed bin Salmanit. Saudi Araabia suursaatkond Washingtonis suutis ajakirja läbi vaadata peaaegu kolm nädalat enne selle avaldamist vastavalt Associated Pressile. Oktoobris, Washington Post kolumnist Jamal Khashoggi tapeti Istanbulis ja CIA usub, et kroonprints tellis tapmise.

Bezos võis ehk avaldada oma blogipostituse Amazon veebisaidil või Washington Post, kuid valis selle asemel oma keskmise. Blogimise platvormi eeskirjad näevad ette, et see ei võimalda „eraisikute vaheliste erakommunikatsioonide koopiate postitamist ilma kõigi teatise osapoolte selgesõnalise nõusolekuta”. Samuti keelab see isikliku isikliku teabe avaldamise. Bezos, kes mitte ainult ei avaldanud e-kirju, vaid ka Peckeri kaastöötajate e-posti aadresse, näib olevat rikkunud mõlemaid eeskirju. Keskmine ei tagastanud kohe kommentaari taotlust.

Aruandlust toetasid Pariis Martineau ja Issie Lapowsky.

Uuendatud 2/8/2019, 10:20 EST: See lugu on uuendatud, et lisada American Media Inc. kommentaar

Uuendatud 2/8/19, 20:45: See lugu värskendati, et õigesti omistada American Media Inc. avaldust pressiteatele.


Suuremad WIREDi lood