CDC väidab, et see e-sigareti lisand võib Vapingi puhangul põhjustada kopsuhaigusi



Uute leidude kohaselt on ekspertidel lõpuks tugev vaenlane vapsipuhangu põhjustaja osas, mis on põhjustanud kogu riigis üle 2000 kopsuhaiguse ja 39 surma. Võimalik süüdlane? Aine nimega E-vitamiini atsetaat.

Haiguste tõrje ja ennetamise keskuse (CDC) keskkonnatervise labori poolt läbi viidud analüüsis leiti E-vitamiini atsetaat kõigist kopsuvedeliku proovidest, mis võeti 29-st patsiendist kümnest osariigist, mis hospitaliseeriti EVALI-ga, uus nimetus vappumisest põhjustatud kopsuhaigused. (EVALI tähistab e-sigareti või toote tühjendamisega seotud kopsukahjustusi.)

E-vitamiini atsetaat on E-vitamiinist saadud õli, mida lisatakse vaakumtoodetele, mis sisaldavad THC-d (THC aktiivne koostisosa) marihuaana) lõikamisainena. Varem olid USA Toidu- ja Ravimiamet (FDA) ning New Yorgi osariigi uuringud väitnud, et see õli võib olla murettekitav pärast seda, kui seda leiti paljudes toodetes, mis olid võetud EVALI-ga patsientidelt.

Seotud: 4 müüti e-sigarettide kohta

Kuid see on esimene kord, kui õli tuvastatakse otse patsientide kopsudes nn bronhoalveolaarse loputuse (BAL) proovides, mis ekstraheeritakse kopsu limaskestast, kasutades nina kaudu surutud toru. "Need leiud annavad otseseid tõendeid E-vitamiini atsetaadi tekkeks esmases vigastuse kohas", ütles CDC peamine asedirektor dr Anne Schuchat täna toimunud pressikonverentsil (8. november).

E-vitamiini atsetaat on "väga tugev süüdlane", ütles Schuchat. Nende proovide CDC analüüs ei tuvastanud ühtegi muud potentsiaalset saasteainet ega koostisosa, mida võiks haigustega seostada, kuid need leiud ei välista muid ühendeid või koostisosi, mis haigusi põhjustada võivad, ütles ta.

Seda õli lisatakse mõnikord THC-d sisaldavatele toodetele suurtes kontsentratsioonides ebaseadusliku või kasumliku eesmärgi saavutamiseks, näiteks materjali lahjendamiseks, selle kena väljanägemiseks või selliseks muutmiseks, et illegaalsete toodete tootjad ei peaks kasutama palju THC-d või toimeaineid, lisas Schuchat.

Nagu öeldud, on endiselt väike rühm EVALI patsiente, kes on teatanud, et nad on THC-d sisaldavate toodete asemel kasutanud ainult nikotiini sisaldavaid e-sigarette või vaptisaineid. E-vitamiini atsetaati "võiks potentsiaalselt kasutada paljudes ainetes," ütles Schuchat. Kuid "nendes, mida seni testiti, on see olnud peamiselt (sisse) THC-d sisaldavad e-vedelikud."

THC või selle vihjed tuvastati 82% -l BAC proovidest. THC leidmine 82% -l proovidest on "väga tähelepanuväärne", kuid otseküljest on selle leidmine 18% -l proovidest "väga seletatav", "ütles dr Jim Pirkle CDC keskkonnatervise laborist pressikonverentsi ajal. "THC ei ole midagi sellist, mida me eeldaksime kopsuvedelikes rippumas," arvestades, et E-vitamiini atsetaat on "tohutult kleepuv … nagu mesi", lisas ta. Nii et kui see kopsu läheb, "see ripub".

E-vitamiini atsetaati võib leida nahatoodetes või toitudes ning allaneelamisel ega sellisena manustamisel ei põhjusta see kahju, ütles Schuchat. Kuid õli sissehingamisel ei toimu uuringuid. "E-vitamiini atsetaadi sissehingamisel võib see häirida kopsude normaalset funktsiooni," ütles naine.

Pole selge, kuidas E-vitamiini atsetaat võib kopse tegelikult kahjustada. Kuid on tõenäoline, et õli katab kopse ja muudab selle nii, et nad ei saaks hapnikku vahetada. Kopsude õlist vabanemisel muutuvad nad põletikuks, mis takistab hingamisprotsessi veelgi, vastavalt varasemale Live Science raportile.

Ühes varasemas uuringus ei leitud aga tõendeid kopsude õliga katmise kohta koeproovides, mis võeti 17 EVALI patsiendilt kogu USA-s, pigem järeldasid autorid ajakirjas The New England Journal of Medicine avaldatud uuringus, et vigastused on sarnased keemiline kopsupõletik või kopsupõletik, mille põhjustab keemiliste aurude hingamine.

Schuchat märgib, et on vaja veel uuringuid, et teha kindlaks, kas lisaks E-vitamiini atsetaadile võiksid ka muud ühendid või vapustavad koostisosad kaasa aidata kopsukahjustustele. "Puhangul võib olla mitu põhjust," sõnas naine.

CDC uuring avaldati täna ajakirjas Morbidity and Mortality Weekly Report (MMWR). Veel üks täna avaldatud MMWR-i aruanne leidis Illinoisis läbi viidud uuringu käigus, et EVALI-ga patsientidel oli umbes üheksa korda suurem tõenäosus, et nad said oma tooteid mitteametlikest allikatest, näiteks sõbralt, pereliikmelt või mustalt turult.

Leiud kinnitavad agentuuri soovitust, et inimesed ei tohiks kasutada THC-d sisaldavaid, eriti mitteametlikest allikatest saadud tooteid. "Kuni E-vitamiini atsetaadi ja kopsude tervise seose parem kirjeldamine on oluline, et E-vitamiini atsetaati ei lisataks e-sigareti või vapinguga toodetele," järeldasid autorid.

Algselt avaldatud Elav teadus.