Tule kuninga juurde, sa ei paranda



<div _ngcontent-c14 = "" internalhtml = "

Jarosław Kaczyński on lähedane ja isiklikEast News, Varssavi

Ex-Financial Times Varssavi reporter vallandab tavapäraselt telefoni katkestamise analüüsi. Valitsev partei, seadus ja õigus (PiS) on hunnik shits, ütleb ta. "Ja ma tahan neid välja." Eestkostjavahepeal kirjutab – või see nõuab? – “demokraatlik kevad”, samal ajal Poliitika kuulutab Poola esimese avalikult gei partei liidri tõusu, justkui oleks pealkiri “Poola makron” midagi püüdlema.

Poola retooriline kampaania on alanud ja kaalul on palju, kui ELi liige valmistab ette kahte valimist 2019. aastal, Euroopa maikuu ja sügisel valitsevat rahvuslikku riiki, mis avaldab sügavat mõju poliitika ja meedia olemusele ELi liikmesriik.

Mõlemad pooled väidavad, et see on kõrge, ja üks probleemidest tundub olevat, et ei tunnista teise sõnaõigust. Kohtunik on kas puudub või mängib teisel poolel, mõlemad väidavad.

Anti-PiS kampaania on valel jalal?

Poola üks kord võimas kesk-vasak / liberaalne päevapaber, Gazeta Wyborcza, ei ole ennast või PiS-vastast koalitsiooni palju selle kampaania alguses soosinud. Vähemalt see tundub üksikute vaatlejate seas, kes veel 2019. aastal sõnad on sõnakuulmatu sõjaga seotud pooled.

Artiklis avaldati eelmisel nädalal salajane salvestus, kus PiS juht Jarosław Kaczyński arutab suure ehitusprojekti Varssavis 2018. aasta juulis, mis näib soovitavat tema isiklikku poliitilist eelistamist projekti mõjutada. & Nbsp;

Gerald Birgfellner, Austria sugulane Kaczyński, kes alustas tööd kahe 190-meetrise torniga partei endise peakorteri kohapeal, esitab kaebuse maksmata jätmise kohta pärast seda, kui PiS eelmisel sügisel Varssavi eesistumist (linnapea) ei suutnud. teatatud. Potentsiaalse arengu maa kuulub ettevõttele Srebrna, mis on tihedalt seotud PiSiga ja mida juhib Kaczyński juht. Rahastamine tuli hiljuti natsionaliseeritud pangast Pekao SA.

Väidetavalt pidi Birgfellneri ettevõte pärast projekti lõppu saama kokku 9 miljonit eurot (10 miljonit dollarit) või kolm protsenti projekti hinnangulisest kogumaksumusest 300 miljonit eurot. Gazeta Wyborcza. & nbsp;

Sega sõnumid

Uudised olid mõeldud Kaczyński pildi prügikasti püüdmiseks ja PiS ühtsuse õõnestamiseks. Kaczyński on juba pikka aega müünud ​​ennast poliitilisel turul kui valget brändi, mis on valgem kui valge, ilma igasuguste hämarate võrgustike ja salajastega. See pidi olema kõige parema ajakirjandusliku jäätisega kühvel.

Tuski endine rahandusminister Jacek Rostowski ütles, et asi avaldab PiSi tegeliku olemuse. „See on nüüd selge, PiS ei erine Fideszist Ungaris & nbsp; või AKP-st Türgis. Korruptsioon ja riigi kapitalism on projekti enda lahutamatu osa, märkides, et isegi avalik-õiguslik televisioon oli kohustatud uudised katma. "See on enneolematu ja see on hingematvalt," lisas ta.

Peaminister Mateusz & nbsp; Morawiecki on ka riigi kapitalismi usklik, võib-olla veidi puhtam versioon, kuid mudel kehtib ka talle. Kõigepealt te pangad kodifitseerite, seejärel asutate ettevõtteid, mille kaudu sõbralikud pangad odavad krediiti. Siis ostate meedia ja pange oma poliitilised vaated. See on süsteemne ja tahtlik. ”Rostowski usub.

Vahepeal nimetas Morawiecki väiteid "rünnakuid" Kaczyńskis. "Jarosław Kaczyński tegutseb täiesti ausalt," Morawiecki ütles ajakirjanikele. PiSi pressiesindaja Beata Mazurek ütles Twitteris: „„ Pseudo ilmutused ”, mida täna arutatakse (Twitter), on vaid üks lugu (Gazeta Wyborcza) firmast Srebrna. Sama kuulujutt ja spekulatsioonid, mida oleme aastaid kuulnud. "

Punkti puudumine

Kuid vaatlejad näitavad, et ilmutuste potentsiaalne mõju on kadunud. "Mõnikord on võtmeküsimus, poliitilise erakonna arendajana kahekordistumise juhataja ja läbirääkimised ettevõtte juhatuse nimel, mille kohta ta ametlikult ei ole, ei ole minu arvates see oluline punkt," arvan, et Ameerika poliitiline teadlane David Ost ütleb.

Arukad inimesed vasakul ei usu, et see oli nii edukas ja millal Gazeta Wyborcza oli oma toimetaja pealkirju, öeldes: „Me ei vabanda midagi“ – see on märk sellest, et ka neile pole see hästi läinud: vaid paar päeva pärast seda, kui lubas suurima pommi lüüa poliitilisele areenile aastate jooksul. need, kes on kaitsel. "

Ajaleht vaidlustab selle väite. „Meil ei olnud vabanduste pealkirja. See oli pealkirja meie peatoimetaja pealkiri, mis avaldati kohe pärast seda, kui TVP (avalik-õiguslik televisioon) oli valesti edastanud, et oleme PiSi eest selle lugu eest vabandanud. See oli lihtsalt vastus võltsitud uudiste vastu, mitte katse saada usaldusväärsust, ”ütleb raamatu vanem toimetaja.& nbsp;

„Kõige olulisem on see, et PiS natsionaliseeris mõned pangad, võtsid üle suurema osa kohtusüsteemist, prokuratuurist, politseist ja muudest teenustest, ning nüüd on ta võimeline saama riigipangalt väga headel tingimustel laenu ja on kindel, et nende vastu ei alustata uurimist. Kahe torni valmimisega oleks Kaczyńskil igal aastal 20 miljonit eurot lisatulu. See on lugu siin. ”& Nbsp;

Valitsev partei õhutas kergendust ja siis tuli välja mulgustamiseks. Parempoolne kolumnist ja PiS-poolne toetaja Matthew Tyrmand on välja töötanud oma nime kui PiSi ja USA Trumpi ägeda kaitsja. „See on klassikaline suur hiiglane, mis ei ole opositsiooni meediaoperatsioon,” ütleb Tyrmand. "Nad tahavad oma" Afera tasmowat "(lindiskandaal, mis sarnaneb eelmise valitsuse ebaõnnestumisega). Aga siin oli neil väga suur venitus. Esimees Kaczynski püüdis kinnitada kinnisvarainvesteeringuid, mis on riigi kodanikuna oma õigusi teha ja naljatult öelda, et temast saab Poola rikkamaim inimene. Igaüks, kes teab Kaczynskit, teab, et teda üldse ei motiveeri ja see on tema klassikaline keel põse sardoonilises huumoris. Selle toimetajad Gazeta Wyborcza teate seda ka, kuid nad püüdsid seda edasi anda kui midagi pahaendelist. See on juba surnud, sest siin pole midagi näha.& nbsp;

Nagu nad jätkavad, tegi võitleva Sorose päästetud ajalehe uus see madal. Ja nende hüpoteerimine selle vabastamise ees, selle asemel, et võimaldada üllatusel tõepoolest oma oletatavat plahvatuslikkust tõestada, näitab, et nad teadsid, et neil pole siin midagi, kui nad ehitasid jutustuse üles ehitanud. ”

The Gazeta Wyborcza toimetaja ei ole Tyrmandi fänn ja keeldus tema nime trükkimisest sellel teosel Tyrmandi kõrval, mis on tema mehe vastu. „Ta on troll, vihkija, võltsitud uudiste levitaja ja kohutav inimene. Ta kaebas meid üle väidetava laimu. Ma ei usaldaks tema otsust. Ja ta on ka valetaja. Sorosil on vaid 13% Agora aktsiatest. Ta ostis selle, et vältida vaenulikku omandamist, mille valitsusasutused valmistasid. "

Tyrmand on kindlasti provokatiivne iseloom. Ta räägib uue USA ajakirjaniku Anne Applebaumi hüüdmisest eelmisel aastal New Yorgis toimunud üritusel.

See oli tema raamatus „Red Famine” üritusel 2017. aasta lõpus New Yorgis, ukraina Instituudis East Village'is, naabruses, kus ma elan. Ma olin raamatul, et anda talle oma raamatu koopia, kus ma arutasin teda ja tema abikaasat, ja kui ta seda nägi, hüüdis ta: „Vene troll, vene troll! Palu ta eemaldada. ”Ma vastasin:„ Proua, ma olen Poola ameerika troll, kes tänan teid väga. ”

Pulitzeri võitnud ajakirjanik, kes on kahjuks abielus Radosegałeelmise PO valitsuse endine välisminister Sikorski ja teised usuvad, et isegi Tirmandi ruumi õhku andmine on halb ajakirjandus. Nad ütlevad, et moraalne samaväärsus puudub. Aga Matteus on väga huvitav ja huvitav iseloom ning tasub kuulata, isegi kui temaga ei pruugi alati nõustuda.

Punases nurgas

PiS soovib selgelt sõnumit domineerida ja võib-olla eelkõige teisi, Gazeta Wyborczaon Agora kirjastaja omanduses. Lahingul on ajalugu. PiSi vihkatud vaenlased on peamine opositsioonipartei, kodaniku platvorm (PO), Gazeta Wyborczaliberaalid üldiselt, EL, välismeedia ja väliskapital, mitte mingil konkreetsel järjekorras.

Paljud süüdistavad PiS-i nälga Gazeta reklaami tulu pärast seda, kui see võimule jõudis 2015. aasta lõpus. See ütleb, et see on ostja osakaal postkommunistliku liberaalse Poola bastionis, järgides Ungari sõltumatule meediale tuttavat teed. Nad ütlevad, et 2019 võib olla grupi jaoks kasum või murdeaasta ning et kui PiS võidab üldvalimistel sügisel, võib selle rahaline tagatis isegi puruneda.

Ungari-USA miljardär George Soros on hiljuti ühinenud Agoraga – kus ta on omandanud 16% osaluse alates 2016. aastast – ostes Eurozeti, kes on mitme raadiojaama omanik, sealhulgas Poola suuruselt teine ​​Radio Zet, Tšehhi ettevõtte vahendusel. SFS Ventures, mis kuulub Sorose investeerimisfondi Media Development Investment Fund (MDIF). & Nbsp;

Kuid Poola valitsus on öelnud, et ta püüab omandamist takistada. PiS pressiesindaja Beata Mazurek ütles, et Kaczynski „usub, et riik peaks tegema kõik, et vältida spekulantide suurenevat mõju meediaturule.”& nbsp;

Spekulandid ise on koormatud ja mitmetähenduslik mõiste, mis seob inimesi, kelle huvi seisneb pigem kaubanduslikes huvides kui aadlikes eesmärkides. See tugineb tuttavale kommunistliku ajastu diskursusele, mis võrdsustab spekulandid kapitalismi ja parasiitimisega ning omakorda kattub mitmete antisemitistlike tropidega, mis toovad oma teed avalikule diskursusele Poolas ja Ungaris. Soros on sellest rääkinud.

Fratria, valitsust toetav nädala kirjastaja wSieci ja mitme parempoolse uudiste veebisaidi omanik, sealhulgas wPolitycePMPG Polskie Media SA – nädala omanik Kas Rzeczy & nbsp;ja Wprost – ja ärimees Zbigniew Jakubas soovivad ka firma osta.

Układy – kelle poolel sa oled?

Kaczynski ja Aadama Michniku ​​vahelise antipaatia ajalugu Gazeta Wyborcza, läheb veelgi kaugemale. & nbsp;

Nagu Kaczynski mõned aastad tagasi ütles:

See on teatud huvide korraldus, mis tuleneb vanadest kommunistlikest struktuuridest ja valis solidaarsuslaagri mõned liikmed sellesse… Eelkõige puudutab see majanduslikke huve, mis avaldavad olulist mõju Poola sündmustele, ka poliitilises mõttes . Need majanduslikud huvid ei ole alati tihedalt kooskõlas rahva kui terviku huvidega. “Układy” (poliitilised kokkulepped / võrgustikud) piirab meie arengu võimalusi ja vabaturukeskkond on konkurentsivastased. ”

1989. aasta ümarlaua PiS-i kriitika ei leia paremat diskursiivset vahendit kui termin „układy”. PiSi narratiivi hoiab koos määrav müüt läbirääkimistest, mis lõpetasid kommunismi Poolas, andes talle müütilise tähenduse ja seades selle üles kogu postkommunistliku perioodi hädade päritolu. “Układy” määratleb ja reprodutseerib partei retoorilised seadmed, eriti seoses “vaenlastega” ja tugevdades võimas “meid” ja “neid”. 'Układy' funktsioneerib müütilise, maagilise, üksuse, omamoodi rituaalse diskursiivse kurjuse esilekutsumisena inimese vormis. Kui juudid seda narratiivset funktsiooni täitsid, teevad liberaalid, geid, välisajakirjanikud ja opositsioonipoliitikud tööd.

Kas liberaalne meedia on PiS-i vastu?

Vanana Financial Times allikas ütles:

Olen nõus, et mõned kommentaatorid tulid PiS-i ideoloogilise eelarvamusega. Aga see on kommentaatorite töö. Ajakirjanikel on kindlasti kõik ajalehed ideoloogiliselt painutatud, kuid ma ei usu, et selliste faktide esitamine nagu 500 zloti maksmine lapse kohta suurendab puudujääki, või kuidas TVP teema ja toimetamisliin on 2016. aasta jaanuarist muutunud , on vale või ebaõiglane. Ja ma ei usu, et PiS oli süüdi või ignoreeritakse. Vastupidi – ja erakond, minu kogemus, taandas suuremat kontrolli, eriti välismaal. Huvitav nurk uurida võib-olla oleks see, kuidas PiS-i vastumeelsus väliste häälega (press, diplomaadid jne) aitas abistada nende reegli potentsiaalselt pahameelset versiooni.

Ta teeb väga hea punkti.

Kuid PO kannatas 2015. aastal täpselt samadel põhjustel, nagu see oli õnnestunud: seda peeti rahvusvaheliste eliitide parteiks, kas hästi ühendatud või kaasosaline, sõltuvalt sellest, kumb pool olete. Tema juhid olid paljudel viisidel sama sotsiaalse miljööga nagu Lääne-ajakirjanikud, kellega nad lõunasse tulid, ELi ametnikud, kellega nad läbirääkimisi pidaksid, ja finantsinvestorid, keda nad sooviksid meelitada.

Kuid ajaloolised antipaatiad kulgevad sügavalt ja paljud näevad Gazeta Wyborcza ja PO kui PiS surelikud vaenlased, olenemata sellest, kellega lõunad koos.

Minu vaatenurgast on Kaczyński / Srebrna asi osa laiemast katkestusest, mis on nähtav alates PiS reegli algusest, nimelt selleks, et kasutada kõiki võimalikke vahendeid selle delegeerimiseks, “ütleb Poznani ülikooli politoloog Artur Lipinski. & Nbsp;

„Mõned neist katsetest olid täpsemad, mõned vähem. Kuigi otsese õigusrikkumise tõendamine on üsna raske, on see veel üks katse nõrgestada turgu valitsevat operaatorit. Seekord mõjutab see otseselt Jarosław Kaczyński kujutist aseetilise juhina, kes on ideoloogiliselt juhitud, mitte rahalistest kaalutlustest. "

GW poolt toodetud kahurid ei ole nii rasked ja enamik tema valijaid saab selle uudise üsna kiiresti. Eriti siis, kui majandusuudised on endiselt head, ”ütleb Varssavi poliitikuteadlane Jan Mus.

">

Jarosław Kaczyński on lähedane ja isiklikEast News, Varssavi

Ex-Financial Times Varssavi reporter vallandab tavapäraselt telefoni katkestamise analüüsi. Valitsev partei, seadus ja õigus (PiS) on hunnik shits, ütleb ta. "Ja ma tahan neid välja." Eestkostjavahepeal kirjutab – või see nõuab? – “demokraatlik kevad”, samal ajal Poliitika kuulutab Poola esimese avalikult gei partei liidri tõusu, justkui oleks pealkiri “Poola makron” midagi püüdlema.

Poola retooriline kampaania on alanud ja kaalul on palju, kui ELi liige valmistab ette kahte valimist 2019. aastal, Euroopa maikuu ja sügisel valitsevat rahvuslikku riiki, mis avaldab sügavat mõju poliitika ja meedia olemusele ELi liikmesriik.

Mõlemad pooled väidavad, et see on kõrge, ja üks probleemidest tundub olevat, et ei tunnista teise sõnaõigust. Kohtunik on kas puudub või mängib teisel poolel, mõlemad väidavad.

Anti-PiS kampaania on valel jalal?

Poola üks kord võimas kesk-vasak / liberaalne päevapaber, Gazeta Wyborcza, ei ole ennast või PiS-vastast koalitsiooni palju selle kampaania alguses soosinud. Vähemalt see tundub üksikute vaatlejate seas üksmeelel, kes veel pooled võtavad, mis tõenäoliselt on vastik sõja sõda 2019. aastal.

Artiklis avaldati eelmisel nädalal salajane salvestus, kus PiS juht Jarosław Kaczyński arutab suure tõenäosusega Varssavis 2018. aasta juulis toimunud ehitusprojekti, mis näib soovitavat tema isiklikku poliitilist eelist projekti mõjutada.

Gerald Birgfellner, Austria sugulane Kaczyński, kes alustas tööd kahe 190-meetrise torniga partei endise peakorteri kohapeal, esitab kaebuse maksmata jätmise kohta pärast seda, kui PiS eelmisel sügisel Varssavi eesistumist (linnapea) ei suutnud. teatatud. Potentsiaalse arengu maa kuulub ettevõttele Srebrna, mis on tihedalt seotud PiSiga ja mida juhib Kaczyński juht. Rahastamine tuli hiljuti natsionaliseeritud pangast Pekao SA.

Väidetavalt pidi Birgfellneri ettevõte pärast projekti lõppu saama kokku 9 miljonit eurot (10 miljonit dollarit) või kolm protsenti projekti hinnangulisest kogumaksumusest 300 miljonit eurot. Gazeta Wyborcza.

Sega sõnumid

Uudised olid mõeldud Kaczyński pildi prügikasti püüdmiseks ja PiS ühtsuse õõnestamiseks. Kaczyński on juba pikka aega müünud ​​ennast poliitilisel turul kui valget brändi, mis on valgem kui valge, ilma igasuguste hämarate võrgustike ja salajastega. See pidi olema parimatest ajakirjanduslikust jäätist.

Tuski endine rahandusminister Jacek Rostowski ütles, et asi avaldab PiSi tegeliku olemuse. „See on nüüd selge, PiS ei erine Ungari Fideszist ega Türgi AKP-st. Korruptsioon ja riigi kapitalism on projekti enda lahutamatu osa, märkides, et isegi avalik-õiguslik televisioon oli kohustatud uudised katma. "See on enneolematu ja see on hingematvalt," lisas ta.

Peaminister Mateusz Morawiecki on ka riigi kapitalismi usklik, võib-olla veidi puhtam versioon, kuid mudel kehtib ka tema suhtes. Kõigepealt te pangad kodifitseerite, seejärel asutate ettevõtteid, mille kaudu sõbralikud pangad odavad krediiti. Siis ostate meedia ja pange oma poliitilised vaated. See on süsteemne ja tahtlik. ”Rostowski usub.

Vahepeal nimetas Morawiecki väiteid "rünnakuteks" Kaczyńskil. "Jarosław Kaczyński tegutseb täiesti ausalt," ütles ajakirjanikele Morawiecki. PiSi pressiesindaja Beata Mazurek ütles Twitteris: „„ Pseudo ilmutused ”, mida täna arutatakse (Twitter), on vaid üks lugu (Gazeta Wyborcza) firmast Srebrna. Sama kuulujutt ja spekulatsioonid, mida oleme aastaid kuulnud. "

Punkti puudumine

Kuid vaatlejad näitavad, et ilmutuste potentsiaalne mõju on kadunud. "Mõnikord on võtmeküsimus, poliitilise erakonna arendajana kahekordistumise juhataja ja läbirääkimised ettevõtte juhatuse nimel, mille kohta ta ametlikult ei ole, ei ole minu arvates see oluline punkt," arvan, et Ameerika poliitiline teadlane David Ost ütleb.

Arukad inimesed vasakul ei usu, et see oli nii edukas ja millal Gazeta Wyborcza oli oma toimetaja pealkirju, öeldes: „Me ei vabanda midagi“ – see on märk sellest, et ka neile pole see hästi läinud: vaid paar päeva pärast seda, kui lubas suurima pommi lüüa poliitilisele areenile aastate jooksul. need, kes on kaitsel. "

Ajaleht vaidlustab selle väite. „Meil ei olnud vabanduste pealkirja. See oli pealkirja meie peatoimetaja pealkiri, mis avaldati kohe pärast seda, kui TVP (avalik-õiguslik televisioon) oli valesti edastanud, et oleme PiSi eest selle lugu eest vabandanud. See oli lihtsalt vastus võltsitud uudiste vastu, mitte katse saada usaldusväärsust, ”ütleb raamatu vanem toimetaja.

„Kõige olulisem on see, et PiS natsionaliseeris mõned pangad, võtsid üle suurema osa kohtusüsteemist, prokuratuurist, politseist ja muudest teenustest, ning nüüd on ta võimeline saama riigipangalt väga headel tingimustel laenu ja on kindel, et nende vastu ei alustata uurimist. Kahe torni valmimisega oleks Kaczyńskil igal aastal 20 miljonit eurot lisatulu. See on lugu siin. "

Valitsev partei õhutas kergendust ja siis tuli välja mulgustamiseks. Parempoolne kolumnist ja PiS-poolne toetaja Matthew Tyrmand on välja töötanud oma nime kui PiSi ja USA Trumpi ägeda kaitsja. „See on klassikaline suur hiiglane, mis ei ole opositsiooni meediaoperatsioon,” ütleb Tyrmand. "Nad tahavad oma" Afera tasmowat "(lindiskandaal, mis sarnaneb eelmise valitsuse lõhkumisega). Aga siin oli neil väga suur venitus. Esimees Kaczynski püüdis kinnitada kinnisvarainvesteeringuid, mis on riigi kodanikuna oma õigusi teha ja naljatult öelda, et temast saab Poola rikkamaim inimene. Igaüks, kes teab Kaczynskit, teab, et teda üldse ei motiveeri ja see on tema klassikaline keel põse sardoonilises huumoris. Selle toimetajad Gazeta Wyborcza teate seda ka, kuid nad püüdsid seda edasi anda kui midagi pahaendelist. See on juba surnud, sest siin pole midagi näha.

Nagu nad jätkavad, tegi võitleva Sorose päästetud ajalehe uus see madal. Ja nende hüpoteerimine selle vabastamise ees, selle asemel, et võimaldada üllatusel tõepoolest oma oletatavat plahvatuslikkust tõestada, näitab, et nad teadsid, et neil pole siin midagi, kui nad ehitasid jutustuse üles ehitanud. ”

The Gazeta Wyborcza toimetaja ei ole Tyrmandi fänn ja keeldus tema nime trükkimisest sellel teosel Tyrmandi kõrval, mis on tema mehe vastu. „Ta on troll, vihkija, võltsitud uudiste levitaja ja kohutav inimene. Ta kaebas meid üle väidetava laimu. Ma ei usaldaks tema otsust. Ja ta on ka valetaja. Sorosil on vaid 13% Agora aktsiatest. Ta ostis selle, et vältida vaenulikku omandamist, mille valitsusasutused valmistasid. "

Tyrmand on kindlasti provokatiivne iseloom. Ta räägib uue USA ajakirjaniku Anne Applebaumi hüüdmisest eelmisel aastal New Yorgis toimunud üritusel.

See oli tema raamatus „Red Famine” üritusel 2017. aasta lõpus New Yorgis, ukraina Instituudis East Village'is, naabruses, kus ma elan. Ma olin raamatul, et anda talle oma raamatu koopia, kus ma arutasin teda ja tema abikaasat, ja kui ta seda nägi, hüüdis ta: „Vene troll, vene troll! Palu ta eemaldada. ”Ma vastasin:„ Proua, ma olen Poola ameerika troll, kes tänan teid väga. ”

Pulitzeri võitnud ajakirjanik, kes on kahjuks abielus Radosegałeelmise PO valitsuse endine välisminister Sikorski ja teised usuvad, et isegi Tirmandi ruumi õhku andmine on halb ajakirjandus. Nad ütlevad, et moraalne samaväärsus puudub. Aga Matteus on väga huvitav ja huvitav iseloom ning tasub kuulata, isegi kui temaga ei pruugi alati nõustuda.

Punases nurgas

PiS soovib selgelt sõnumit domineerida ja võib-olla eelkõige teisi, Gazeta Wyborczaon Agora kirjastaja omanduses. Lahingul on ajalugu. PiSi vihkatud vaenlased on peamine opositsioonipartei, kodaniku platvorm (PO), Gazeta Wyborczaliberaalid üldiselt, EL, välismeedia ja väliskapital, mitte mingil konkreetsel järjekorras.

Paljud süüdistavad PiS-i nälga Gazeta reklaami tulu pärast seda, kui see võimule jõudis 2015. aasta lõpus. See ütleb, et see on ostja osakaal postkommunistliku liberaalse Poola bastionis, järgides Ungari sõltumatule meediale tuttavat teed. Nad ütlevad, et 2019 võib olla grupi jaoks kasum või murdeaasta ning et kui PiS võidab üldvalimistel sügisel, võib selle rahaline tagatis isegi puruneda.

Ungari-USA miljardär George Soros on hiljuti ühinenud Agoraga – kus ta on omandanud 16% osaluse alates 2016. aastast – ostes Eurozeti, kes on mitme raadiojaama omanik, sealhulgas Poola suuruselt teine ​​Radio Zet, Tšehhi ettevõtte vahendusel. SFS Ventures, mis kuulub Sorose investeerimisfondi Media Development Investment Fund (MDIF).

Kuid Poola valitsus on öelnud, et ta püüab omandamist takistada. PiS pressiesindaja Beata Mazurek ütles, et Kaczynski „usub, et riik peaks tegema kõik, et vältida spekulantide suurenevat mõju meediaturule.”

Spekulandid ise on koormatud ja mitmetähenduslik mõiste, mis seob inimesi, kelle huvi seisneb pigem kaubanduslikes huvides kui aadlikes eesmärkides. See tugineb tuttavale kommunistliku ajastu diskursusele, mis võrdsustab spekulandid kapitalismi ja parasiitimisega ning omakorda kattub mitmete antisemitistlike tropidega, mis toovad oma teed avalikule diskursusele Poolas ja Ungaris. Soros on sellest rääkinud.

Fratria, valitsust toetav nädala kirjastaja wSieci ja mitme parempoolse uudiste veebisaidi omanik, sealhulgas wPolitycePMPG Polskie Media SA – nädala omanik Kas Rzeczy ja Wprost – ja ärimees Zbigniew Jakubas soovivad ka firma osta.

Układy – kelle poolel sa oled?

Kaczynski ja Aadama Michniku ​​vahelise antipaatia ajalugu Gazeta Wyborcza, läheb veelgi kaugemale.

Nagu Kaczynski mõned aastad tagasi ütles:

See on teatud huvide korraldus, mis tuleneb vanadest kommunistlikest struktuuridest ja valis solidaarsuslaagri mõned liikmed sellesse… Eelkõige puudutab see majanduslikke huve, mis avaldavad olulist mõju Poola sündmustele, ka poliitilises mõttes . Need majanduslikud huvid ei ole alati tihedalt kooskõlas rahva kui terviku huvidega. “Układy” (poliitilised kokkulepped / võrgustikud) piirab meie arengu võimalusi ja vabaturukeskkond on konkurentsivastased. ”

1989. aasta ümarlaua PiS-i kriitika ei leia paremat diskursiivset vahendit kui termin „układy”. PiSi narratiivi hoiab koos määrav müüt läbirääkimistest, mis lõpetasid kommunismi Poolas, andes talle müütilise tähenduse ja seades selle üles kogu postkommunistliku perioodi hädade päritolu. “Układy” määratleb ja reprodutseerib partei retoorilised seadmed, eriti seoses “vaenlastega” ja tugevdades võimas “meid” ja “neid”. 'Układy' funktsioneerib müütilise, maagilise, üksuse, omamoodi rituaalse diskursiivse kurjuse esilekutsumisena inimese vormis. Kui juudid seda narratiivset funktsiooni täitsid, teevad liberaalid, geid, välisajakirjanikud ja opositsioonipoliitikud tööd.

Kas liberaalne meedia on PiS-i vastu?

Vanana Financial Times allikas ütles:

Olen nõus, et mõned kommentaatorid tulid PiS-i ideoloogilise eelarvamusega. Aga see on kommentaatorite töö. Ajakirjanikel on kindlasti kõik ajalehed ideoloogiliselt painutatud, kuid ma ei usu, et selliste faktide esitamine nagu 500 zloti maksmine lapse kohta suurendab puudujääki, või kuidas TVP teema ja toimetamisliin on 2016. aasta jaanuarist muutunud , on vale või ebaõiglane. Ja ma ei usu, et PiS oli süüdi või ignoreeritakse. Vastupidi – ja erakond, minu kogemus, taandas suuremat kontrolli, eriti välismaal. Huvitav nurk uurida võib-olla oleks see, kuidas PiS-i vastumeelsus väliste häälega (press, diplomaadid jne) aitas abistada nende reegli potentsiaalselt pahameelset versiooni.

Ta teeb väga hea punkti.

Kuid PO kannatas 2015. aastal täpselt samadel põhjustel, nagu see oli õnnestunud: seda peeti rahvusvaheliste eliitide parteiks, kas hästi ühendatud või kaasosaline, sõltuvalt sellest, kumb pool olete. Tema juhid olid paljudel viisidel sama sotsiaalse miljööga nagu Lääne-ajakirjanikud, kellega nad lõunasse tulid, ELi ametnikud, kellega nad läbirääkimisi pidaksid, ja finantsinvestorid, keda nad sooviksid meelitada.

Kuid ajaloolised antipaatiad kulgevad sügavalt ja paljud näevad Gazeta Wyborcza ja PO kui PiS surelikud vaenlased, olenemata sellest, kellega lõunad koos.

Minu vaatenurgast on Kaczyński / Srebrna asi osa laiemast püüdlusest, mis on nähtav alates PiS reegli algusest, nimelt kasutada kõiki võimalikke vahendeid selle delegeerimiseks, “ütleb Poznan Ülikooli poliitik Artur Lipinski.

„Mõned neist katsetest olid täpsemad, mõned vähem. Kuigi otsese õigusrikkumise tõendamine on üsna raske, on see veel üks katse nõrgestada turgu valitsevat operaatorit. Seekord mõjutab see otseselt Jarosław Kaczyński kujutist aseetilise juhina, kes on ideoloogiliselt juhitud, mitte rahalistest kaalutlustest. "

GW poolt toodetud kahurid ei ole nii rasked ja enamik tema valijaid saab selle uudise üsna kiiresti. Eriti siis, kui majandusuudised on endiselt head, ”ütleb Varssavi poliitikuteadlane Jan Mus.